Firmy, služby, odkazy

Jak dát svému autu nový lak

Rozhodli jste se, že dáte svému autu nový vzhled? Můžete například koupit nová litá kola, nové karbonové doplňky nebo rovnou celý lak. Barva karoserie je jeden z hlavních parametrů při výběru auta, pokud se vám nelíbí, zkrátka si dané auto nekoupíte. Co když se vám odstín laku líbil, ale nyní už je to nuda a nové auto si nechcete z nějakého důvodu koupit? Na trhu existuje hned celá řada technologií, které udělají ze starého auta nové!

stříkací boxy

Lakování

První dobře známá metoda je lakování, jedná se o složitý a nákladný proces, do kterého se každému příliš nechce. Lakování známe většinou pouze lokální, a to v případech, kdy potřebujeme opravit různé škrábance, rýhy nebo jiné viditelné kazy laku. „Celolak“ se jen tak nevidí, pokud jej ale chcete, je dobré vybrat kvalitní lakovnu, která disponuje stříkacím boxem nebo kabinou.

V případě, že jste sice zručný kutil se do lakování svého plechového miláčka raději nepouštějte a svěřte se do rukou lakoven. V domácích podmínkách nemůžete nikdy vytvořit příhodné prostředí pro prvotřídní kvalitu laku. Při lakování záleží na mnoha faktorech, které ovlivní výsledek, je nutné:

  1. dodržovat přesný postup,
  2. používat šetrné a účinné materiály,
  3. mít prvotřídní vybavení.

 

Cena lakování

Kolik bude nový kabát vašeho mazlíčka stát se určuje podle toho, jak moc složité je lakování daného odstínu. Obecně však platí, že lakování patří mezi nejdražší metody, jak udělat ze starého vozila téměř „nové“. Pokud se ale rozhodnete pro lokální variantu, tedy pouze střechu a kapotu nebo jiné části karoserie, můžete počítat s přívětivou cenou. V mnohých lakovnách ceny startují od 1.200,- Kč.

Fólie

Pokud se vám zdá lakování jako zbytečnost, můžete zkusit jednu z nejmodernějších technologií. Jedná se o polep vozidla speciální folií. U této techniky se můžete rozhodnout, zda si svůj automobil polepíte sami nebo to necháte udělal u odborníků. Nejdůležitějším krokem je příprava stávajícího laku před lepením. Povrch musí být absolutně čistý, zbavená špíny a mastnoty, pokud tak neučiníme, polep bude nečistoty kopírovat nebo vůbec nechytne a vytvoří se bubliny. Dalším důležitým aspektem je teplota, vždy by se mělo lepit v teplotě kolem 20 stupňů Celsia.

Metody lepení

Aby toho nebylo málo, existují dva základní typy polepů:

  1. Suché lepení
  2. Mokré lepení

První typ, tedy suché lepení je vhodné spíše pro menší polepy. Výhoda této metody spočívá v okamžitém vytvrdnutí, zkrátka drží hned. Musíme si však dát pozor na přesnost, pokud tak neučiníme mohou se vytvořit bubliny a tento stav je neopravitelný! Mokré lepení je vhodné pro velké akce, výhodou je to, že si díky skluzu folie umíte přesně doladit umístění. Nevýhodou je fakt, že se velmi obtížně lepí zaoblené části karoserie a fakt, že dokud lepidlo nevytvrdne, může se folie prohnout nebo posunout.